Кад си у сосу, зови 116-111
Министарство финансија
и социјалног старања, Дјечји дом „Младост“ из Бијеле,
уз подршку УНИЦЕФ-а, амбасаде Норвешке у Београду и
Групе 484, данас покрећу националну кампању „Зови кад си у сосу“. Циљ кампање је да број СОС савјетодавног телефона 116-111 дође до сваког дјетета и тинејџера
који требају савјет, подршку или помоћ.
Вријеме велике
неизвјесности у којој живимо посебно погађа управо дјецу и младе. Осим што пандемија
коронавируса повлачи за собом цијели низ нових проблема који се посебно тешко
одражавају на дјецу, од оних егзистенцијалних до оних емоционалних, дјеца и млади
додатно су погођени јер и иначе проживљавају осјетљиво раздобље у свом
животу препуно непознаница, дилема и проблема.
„Дјеца и млади су
будућност наше земље и наша је дужност и обавеза да им пружимо подршку и
сигурност, како би израсли у појединце који вјерују у себе. Влада Црне Горе одлучна
је у својој намјери да заштити свако дијете и обезбиједи му најбоље услове за
раст и развој. Стога, постојање СОС савјетодавног телефона је од велике
важности, јер омогућава директан контакт дјеце и младих са стручним лицима која
су 24 сата дневно доступна да их саслушају и посавјетују“ истакао је министар
финансија и социјалног старања, мр Милојко Спајић.
Дјеца и млади који
зову 116-111 имају прилику да у било које вријеме дођу до стручних одраслих лица
којима могу повјерити свој проблем, уз поштовање њихове анонимности. Телефон
је бесплатан, а стручњаци, посебно едуковани за телефонско савјетовање, на
располагању су дјеци и младима 24 сата дневно, седам дана у недјељи, током
цијеле године.
„Савјетодавне линије за дјецу и
младе данас су европски стандард. Путем бесплатног и анонимног телефона – 116
111 сваке године помоћ потражи више од 20 милиона дјеце и младих, а надам се да
ће помоћи и генерацијама дјеце у Црној Гори. Волио бих да је тако нешто
постојало и док сам ја одрастао, јер сви знамо колико је дјетињство осјетљиво
раздобље живота и с колико се питања суочавамо у тој доби”, нагласио је шеф
представништва УНИЦЕФ-а у Црној Гори, Хуан Сантандер.
Дјечји дом „Младост“
из Бијеле прва је и једина институција у Црној Гори лиценцирана за обављање
услуге СОС телефона за дјецу и младе, који је активан од децембра
2018. године, а досад је на број 116-111 пристигло преко 1300 позива. Кроз савјетовање, информисање и едукацију,
СОС телефон обавља важну улогу у оснаживању дјеце, заштити њихових права и
превенцији проблема. Важно је знати да се на овај телефон могу јавити дјеца и
млади којима можда треба тек нека важна информација, који имају било какву
дилему или недоумицу, као и она дјеца која се суочавају с озбиљним и наизглед
безизлазним проблемима, као што су породично или вршњачко насиље.
Поводом покретања
кампање „Зови кад си у сосу“, Весна Златковић, директорица Дјечјег дома „Младост“ изјавила је: „Мисија нашег Дома је одгајати дјецу која немају ту срећу да живе у сређеној
породици, помоћи им да одрасту и постану
здрави и срећни људи. Ипак, СОС телефон
је за нас јединствена прилика да своја знања, и не само знања, него и
вјеровања и наше вриједности, искористимо на добробит све дјеце, без обзира на
тежину или врсту проблема. Не заборавимо да некада помаже и само то да вас неко
чује и подијели са вама један једини савјет и зато нам је важно да кроз ову
кампању број 116-111 дође до сваког дјетета и младе особе у Црној Гори.”
Информације о СОС
телефону могу се наћи на wеб страницама хттп://www.домбијела.ме, а кампања ће
се, осим на телевизији, спроводити и путем друштвених мрежа.
За сва питања молимо Вас
да нас контактирате на е-маил адресу: сосдјецијалинијацг@гмаил.цом.