Мања слова Већа слова РСС

Мој кутак

Неwслеттер Пријава за newsletter

>

Кад си у сосу, зови 116-111

Датум објаве: 08.02.2021 08:36 | Аутор: Министарство финансија

Испис Штампај страницу


Министарство финансија и социјалног старања, Дјечји дом „Младост“ из Бијеле, уз подршку УНИЦЕФ-а, амбасаде Норвешке у Београду и Групе 484, данас покрећу националну кампању „Зови кад си у сосу“. Циљ кампање је да број СОС савјетодавног телефона 116-111 дође до сваког дјетета и тинејџера који требају савјет, подршку или помоћ.

Вријеме велике неизвјесности у којој живимо посебно погађа управо дјецу и младе. Осим што пандемија коронавируса повлачи за собом цијели низ нових проблема који се посебно тешко одражавају на дјецу, од оних егзистенцијалних до оних емоционалних, дјеца и млади додатно су погођени јер и иначе проживљавају осјетљиво раздобље у свом животу препуно непознаница, дилема и проблема.

„Дјеца и млади су будућност наше земље и наша је дужност и обавеза да им пружимо подршку и сигурност, како би израсли у појединце који вјерују у себе. Влада Црне Горе одлучна је у својој намјери да заштити свако дијете и обезбиједи му најбоље услове за раст и развој. Стога, постојање СОС савјетодавног телефона је од велике важности, јер омогућава директан контакт дјеце и младих са стручним лицима која су 24 сата дневно доступна да их саслушају и посавјетују“ истакао је министар финансија и социјалног старања, мр Милојко Спајић.

Дјеца и млади који зову 116-111 имају прилику да у било које вријеме дођу до стручних одраслих лица којима могу повјерити свој проблем, уз поштовање њихове анонимности. Телефон је бесплатан, а стручњаци, посебно едуковани за телефонско савјетовање, на располагању су дјеци и младима 24 сата дневно, седам дана у недјељи, током цијеле године.

Савјетодавне линије за дјецу и младе данас су европски стандард. Путем бесплатног и анонимног телефона – 116 111 сваке године помоћ потражи више од 20 милиона дјеце и младих, а надам се да ће помоћи и генерацијама дјеце у Црној Гори. Волио бих да је тако нешто постојало и док сам ја одрастао, јер сви знамо колико је дјетињство осјетљиво раздобље живота и с колико се питања суочавамо у тој доби”, нагласио је шеф представништва УНИЦЕФ-а у Црној Гори, Хуан Сантандер.

Дјечји дом „Младост“ из Бијеле прва је и једина институција у Црној Гори лиценцирана за обављање услуге СОС телефона за дјецу и младе, који је активан од децембра 2018. године, а досад је на број 116-111 пристигло преко 1300 позива.  Кроз савјетовање, информисање и едукацију, СОС телефон обавља важну улогу у оснаживању дјеце, заштити њихових права и превенцији проблема. Важно је знати да се на овај телефон могу јавити дјеца и млади којима можда треба тек нека важна информација, који имају било какву дилему или недоумицу, као и она дјеца која се суочавају с озбиљним и наизглед безизлазним проблемима, као што су породично или вршњачко насиље.

Поводом покретања кампање „Зови кад си у сосу“, Весна Златковић, директорица Дјечјег дома „Младост“ изјавила је: Мисија нашег Дома је одгајати дјецу која немају ту срећу да живе у сређеној породици, помоћи им да  одрасту и постану здрави и срећни људи.  Ипак, СОС телефон је за нас јединствена прилика да своја знања, и не само знања, него и вјеровања и наше вриједности, искористимо на добробит све дјеце, без обзира на тежину или врсту проблема. Не заборавимо да некада помаже и само то да вас неко чује и подијели са вама један једини савјет и зато нам је важно да кроз ову кампању број 116-111 дође до сваког дјетета и младе особе у Црној Гори.”

Информације о СОС телефону могу се наћи на wеб страницама хттп://www.домбијела.ме, а кампања ће се, осим на телевизији, спроводити и путем друштвених мрежа.

За сва питања молимо Вас да нас контактирате на е-маил адресу: сосдјецијалинијацг@гмаил.цом.